پاورپوینت با موضوع تربیت بدنی عمومی

دسته بندي : علوم انسانی » تربیت بدنی
توضیحات:
پاورپوینت با موضوع تربیت بدنی عمومی، در 189 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن فایل:
هدف از انجام فعاليت‎هاي ورزشي در سطح دانشگاه رشد و توسعه جنبه‎هاي جسماني، اخلاقي و رواني دانشجويان به موازات تحصيل علوم و فنون ديگر است. دانشجويان از طريق درس تربيت بدني در جريان فعاليت‎هاي ورزشي و بهداشتي قرار مي‎گيرند و با يادگيري مهارتهاي حركتي پايه انتظار مي‎رود پس از فراغت از تحصيل نيز به سلامت جسمي و رواني خود توجه بيشتري داشته باشند و ورزش را بخشي از برنامه روزانه خود قرار دهند.
در تمام جوامع انساني امروز ورزش به عنوان يك امر انساني - تربيتي مورد توجه است و در جامعه ما نيز با توجه به بافت جوان جمعيتي و تغيير نگرشهاي مثبت نسبت به ورزش، اين مهم رو به توسعه و گسترش است. جامعه‎شناسان عقيده دارند كه در شرايط زندگي ماشيني و افزايش ساعات فراغت، ورزش را مي‎توان به عنوان وسيله‎اي مطلوب براي تأمين تفريح سالم و تجديد قواي افراد جامعه در نظر گرفت، هم چنين متخصصين بهداشت و علوم تندرستي و پزشكان از ورزش به عنوان وسيله‎اي مهم در تأمين سلامت جسماني انسان ياد مي‎كنند.
تربيت بدني چيست؟
تربيت بدني فرايندي است آموزشي - تربيتي كه هدف آن بهبود بخشيدن به اجرا و رشد انسان از طريق فعاليتهاي جسماني است. تعريف فوق برداشتي است كلي از تعليم و تربيت كه نشان دهندة فرآيند مستمر يادگيري و تكامل كلي در طول زندگي است. تربيت بدني شامل كسب و پردازش مهارتهاي حركتي، توسعه و نگهداري آمادگي جسماني براي تندرستي و سلامتي، كسب دانش علمي دربارة فعاليتهاي جسماني و تمرين و توسعه تصور و ذهنيت مثبت از فعاليتهاي جسماني به عنوان وسيله‎اي براي بهبود اجرا و عملكرد انسان است.

فهرست مطالب:
فصل اول:
اصول، فلسفه و اهداف تربیت بدنی
فصل دوم:
آمادگی جسمانی و سلامت عمومی
بخش دوم:
اجزای آمادگی جسمانی مرتبط با مهارت های ورزشی (آمادگی حرکتی)
فصل سوم:
منابع انرژی و تغذیه در ورزش های مختلف
فصل چهارم:
وضعیت و ترکیب بدنی
فصل پنجم:
مشخصات کلی تمرین، حرکات نرمشی و فعالیت های تقویتی
فصل ششم:
اصول خودآزمایی جسمی و حرکتی
دسته بندی: علوم انسانی » تربیت بدنی

تعداد مشاهده: 9457 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 189

حجم فایل:633 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل